سید قیام الدین طباطبایی

ولادت حضرت مولی علی علیه‌السلام معجزه ای در تایید و اثبات حقانیت آنحضرت

ولادت حضرت مولی علی علیه‌السلام معجزه ای در تایید و اثبات حقانیت آنحضرت

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی رسول الامین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبن الطاهرین؛ أیام ولادت مسعود حضرت مولی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب هست که آن را خدمت همه شیعیان و رهروان و محبین حضرت تبریک و تهنیت عرض میکنم.

معجره یکی از ابزارهای معرفی انبیاء و اولیاء خدا است؛ یک شناسنامه و سند تایید است از جانب خداوند متعال بر صحت ادعای نبوت و ولایت پیغمبر یا ولی. معجزههم عبارت است از کاری که در توانم بشر عادی نیست بلکه امری ست خارق العاده که تنها از خداوند متعال که علی کل شیء قدیر است ساخته است لذا اگر کسی بتواند چنین عملی انجام دهد وساطت و ارتباط او با ذات اقدس اله ثابت میشود.

و تفاوت اساسی ای هم با سحر و جادو دارد! ذر سحر و جادواعمال مشخص و ثابتی میتوان انجام داد در حالی که در معجزه اینگونه نیست و این را خود ساحران می فهمند!

آن وقتی که حضرت موسی علیه السلام برای دعوت فرعون مامور میشود و نزد فرعون می رود و اظهار معجزه میکند فرعون او را ساحر خطاب می کند؛ برنامه ای تدارک می بینند که حضرت موسی با ساحران مقابله کند تا معلوم شود ساحر است یا پیامبری از جانب خدا!؟

زمان موعود فرا میرسد و فرعون هم هر ساحری را جمع نکرد، ساحر تازه کار نیاورد بلکه «یأتوک بکل ساحر علیم» ساحران خبره و با تجربه و در تعبیری امروزی گردن کلفت های ساحران را جمع کردند که مطمئن باشند و خیال فرعون و فرعونیان آسوده باشد.

خُب روز موعود فرا میرسد و ساحران خطاب به حضرت موسی میگویند که شما شروع می کنید یا ما شروع کنیم؛ حضرت موسی پاسخ میدهد که شما شروع کنید و ساحران عصا ها و ریسمان هایی که داشتند را انداختند و مار شدند؛ حضرت موسی مقداری ترس در دلشان ایجاد شد که اینها با این تعداد زیاد همه مردم هم سحر آنها را دیدند حالا توجه زیادی به معجزه الهی من نمیشود، فمان الهی آمد که ای موسی نترس و عصای خودت را بینداز! حضرت موسی عصا را انداختند و تبدیل به ماری بزرگ شد!

ساحران به سجده افتادند و گفتند ما ایمان آوردیم به خدای موسی به خدای جهانیان!

یعنی این ساحران گردن کلفت و خبره وقتی عمل حضرت موسی را می بینند می فهمند که سحر و جادو نیست! می فهمند هیچ جادوگری توان چنین کاری را ندارد و تنها از خداوند متعال ساخته است لذا سجده کنان بیان میکنند که ما ایمان آورده ایم! و در مقابل فرعون می ایستند!

فرعون میگوید چرا بدون اجازه من ایمان آوردید من که فرمانروای شما هستم من که خدای بزرگ شما هستم به شما اجازه ندادم ایمان بیاورید به موسی و آنها را تهدید می کند ولی جادوگران و ساحران مقاومت میکنند چون متوجه حقیقت شدند! متوجه شدند که عمل حضرت موسی سحر نبود!

لذا معجزه یک سند محکم است بر حقانیت انبیاء و اولیاء الهی و این معجزه را در ودلالت با سعادت حضرت علی علیه السلام میبینیم! آن وقتی که به اذن و اراده تکوینی خداوند متعال حضرت علی در بطن خانه خدا متولد میشود و هیچ کسی توان جلوگیری از آن را ندارد!

حضرت عیسی که خلقتشان معجزه است که بدون پدر از یک دوشیزه متولد شدند! خود خلقت معجزه است اما تولدش معمولی است و حضرت مریم مأمور به خروج از محل عبادت میشود ولی به حضرت علی که می رسد به اراده تکوینی، که «إنّما أمره إذا أراد شیئًا أن یقول له کن فیکون» وقتی چیزی اراده کند می فرماید باش و آن چیز موجود میشود و کسی نمی تواند در مقابل اراده الهی بایستد! به حضرت علی که میرسد با اراده تکوینی الهی در نه! دیوار کعبه شکافته میشود و فاطمه بنت اسد بدون اختیار وارد خانه خدا میشوند و شکاف بسته میشود! حالا هرچه دیگران و کلید داران و بزرگان تلاش میکنند دیوار نه! در را باز کنند نمیتوانند! چرا؟ چون اراده خداوند به این تعلق گرفته است! چون این کار، اعجازی است از جانب حق! میگذرد تا سه روز بعد فاطمه بنت اسد باز از همان محل شکاف دیوار کعبه خارج میشود همراه با حضرت علی که در آغوششان است!

این معجزه اللهی است که حتی باز کردن دربی که با کلید باز میکردند غیر ممکن شد! به این شکل اعجاز آمیز حضرت علی درون خانه خدا متولد میشوند ولی حضرت عیسی علیه السلام که از انبیاء اولوالعزم است باید مادرش برای وضع حمل حضرت عیسی از محل عبادت خود خارج شود!

این اراده تکوینی الهی نشان بر افضلیت حضرت مولی علی بر حضرت عیسی است چنانکه خود حضرت نیز با استدلال به همین مطلب خود را برتر از حضرت عیسی می داند! (و همچنین نشان برتری حضرت فاطمه بنت اسد بر حضرت مریم علیهما السلام است)!

این معجزه سند تایید و اثبات حقانیت حضرت علی بن ابی طالب علیهما السلام است.

ان شاء الله که همه ما از شیعیان و محبین حقیقی اهل بیت علیهم السلام باشیم ببرکت صلوات بر محمد و آل محمد.

و السلام علیکم و رحمه الله

در تاريخ ۲۴/فروردین/۱۳۹۶ بدون دیدگاه برچسب ها : ،،

درباره نويسنده

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


 حق نشر
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون تغییر در محتوا مجاز است.